Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.08.2012 14:20 - Мил спомен от детството с Калинка Згурова
Автор: ruslana111 Категория: Други   
Прочетен: 3410 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 28.08.2012 21:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  imageЕдин спомен от детството ме накара да пиша...
       Живеехме все още в къщата ни/още не бяхме построили апартамента/ .Не помня коя година,но ориентировъчно е 1967-1969г.Аз спя сладко,сладко и изведнъж усетих как някой се надвеси над мен и ме целуна.Отворих очи...и  пред мен се показа на едно плюшено куче.И зад него кака Калинка....Скочих от радости прегърнах са благодарност за подаръка..От тогава не минава случай,за да не я видя,поздравя.Много си я обичам.
image
   Татко ме водеше с него  по участия,концерти./Аз бях кротко дете/.И се наслаждавах както на неговите изпълнения,така и на другите изпълнители :  МагдаПушкарова,Тома Янчев,Янка Рупкина,Комня Стоянова,Петрана Захариева,Тома Янчев и др.странджански певци.Там беше и кака Калинка.Като гербова марка бях до нея.А и тя ме гушкаше,говореше ми,Разказваче ми какви ли не истории.
   Като поотраснах исках да ми разкаже как се е запознала с татко.А тя е такава сладкодумка...
image
    Била в Седми клас на училище"Бр.Миладинови:в гр.Бургас.Имали празник на училището.Тогава поканен бил татко.А тя си била славей от малка.И често пеела.И тогава също.След изпълнението баща ми лично я поздравил.Както и родителите й.И предсказал,че с този глас ще  ще прогресира.И започнал да я напътства  и води в света на музиката“ Посъветвал я да се запише в анасамбъла в Бургас.И така..Бавно,но славно...
    Наистина сега тя е "Гласът на Странджа"
image
          Признание е получила още тогава,Защото тя със своето си творчество,а то е уникално.Както казва тя: "  
В репертоара си имам 400 песни,от които 300 са солови.Но съм издирила и от Странджа автентични...От тези песни изключвам с "Мистерията", трио "Зорница"...
   
                                
          Пътя на славата й не е лек.След завършването си на гимназия,работи 1г в "Нефтохим" се явава на конкурс за певица в Ансамбъл "Пирин" .И  оттам започва артистичната й кариера. Пее Ансамбъла на БНР-София,в "Мистерията на българските гласове"...Цели 18г...

   В репертоара си има над 400 песни,които сама е издирала,а 300 са само соловите.С  гордост кака Калинка разказваше за турнетата й по света с Мистерията или с Трио Зорница/Руска Недялкова  ,Василка Дамянова и тя/ е прославяла
България и Странджа.image
    Имам доста нейни дискове.Но много силно впечатление  диска"Завръщане в Странджа"-със съвременни аранжименти на автентични песни.Този албум е като призив към най-младите.За които е създала и фондация"Кънев-Згурова",чрез която подпомага талантливи млади певци.Възпитаниците й от школата за българско народно пеене продължават да нейното дело    image
    Когато започне да разказва за животът си със съпругът й Стефан Кънев/ бог да го прости/ бликат сълзиimage.защото тогава е истинска щастлива.Особенно след раждането на СТефан Кънев-младши..Заедно с композитора Кънев/той тогава е творил за "Мистериите"/имат много оригинални композиции. и обработки..

    С тъга разказва ,че заради турнета и участия се е налагало да  не вижда сина си по дълго време.Но за мен тя си беше родена майка.И не лиши Стефан от майчина любов.Възпита го,изучи го...Сега е горда с него
image

    Това е кака Калинка.Жената ,която залужава да и се поклоня до земята в знак на признателност...
 В знак на уважение татко написа един стих за нея:
     
На Калинка 
Нека песента ти се лей!
Нека вечно да живей!
пей за легендарните хайдути
песните си все прочути.
Възпявай подвизи и слава - 
героизмът,това заслужава.
Нека концертните успехи
непрестанно се множат.
Нека името ти Калина
се слави догодина,до Амина!
Сава Попсавовimage


       
 ваша :    Русланаimage








Гласувай:
2


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ruslana111
Категория: Новини
Прочетен: 794716
Постинги: 321
Коментари: 86
Гласове: 345
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031