Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.08.2016 15:10 - Българска девойка работеща в Германия - вдъхновител за песента"Чуйте , българи" на Атанаска Иванова
Автор: ruslana111 Категория: Новини   
Прочетен: 900 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 imageДА  ПОДКРЕПИМ СЪС SMS НА НОМЕР 2216 с първа дума ПИРИН и текст 1. ГЛАСУВАНЕТО ЗАПОЧНА на 05. 08 2016 г По повод на  този конкурс се срещнахме с талантливата авторка и певица да разкаже за  творческия път, защото ние я познаваме  много малко личност. Ето какво сподели пред нас.     Руслана Попсавова - Г-жо Иванова, ние с Вас се познаваме от различни мероприятия по троянските сцени. Аз с фотоапарата, Вие - певица. Сега наистина ме изненадахте, че сте  поетеса и композиторка. Бихте ли разказали малко повече за Вас? Атанска Иванова - Родена съм в с.Ставерци(Плевенско). От осемгодишна живея в троянския Балкан - с.Черни Осъм , където завърших основното си образование. След това със семейството ми  се  преместихме да живеем  в Троян. Продължих образованието си   в СА "Димитър Ценов" Свищов и имам магистърската степен. Много исках да да завърша музикално образование. Кандидаствах в консерваторията(естраден отдел) в София, но не ме приеха.  Не се отказах и  продължих да пея и до днес    Р.П.- Г-жо Иванова , а интересът към  музиката откъде е?  А.И. - Откакто  се помня все пея. Родителите и  бабите ми много обичаха да пеят, особено  баща ми харесваше македонските песни.   Първите народни, които  съм запяла са пиринските. . Виждала съм майка ми с народна носия на снимка как пее на сцена.  Обичах  да  гледам как родителите ми танцуват валс.  Аз  също обичам да  танцувам. От 4-ти клас започнах  да играя народни танци в Черни Осъм, а в 7-ми и 8-ми клас вече в танцов състав в с. Орешак. Средното си образование завърших в Ловеч - ИТ "Димитър Благоев". И докато учех там  продължих да   танцувам в състава на  АПК-то с ръководител  Атанас Тончев и корепетитор Милко Михов.  Там започнах и да пея народни песни. От малка имах желание да свиря  на акордеон. Едва в 6 -ти клас родителите ми купиха и  започнах да ходя на уроци  в ДМШ при НЧ"Наука- 1870" в Троян при Нели Ковачева. За  3 години завърших  четиригодишния  курс  с приравнителен изпит от 2-ри  за  4-ти курс, който взех  с отличие. В Здравец пея от 1992 г до 2013, когато беше 60 годишния Юбилей.  Това  беше последната изява на Вокално трио "Здравец".     Р.П - А имате  ли други авторски песни ?     Милко Михов и Атанаска Иванова А.И. -  От тази година започнах да  правя авторски албум с народни песни. Имам записани 3-и и в процес на работа са 2, но е нужно време. Аранжьор е   Милко Михов на първите три песни. Записите правя в звукозаписна компания "Музикален свят".  Когато написах първата си песен преди около 15- 20 години, нямаше смисъл да продължавам, защото не виждах реализация.  Участвала съм  в рецитали по художествено слово преди години като ученичка. Оттогава пиша стихове.  Пея   не само народни песни , а и в  други  стилове. Важното е да докосват сърцето ми. Р.П.- Идеята за конкурсната песен откъде дойде? Какво ви вдъхнови?   А.И. - Това, което ме накара е любовта ми към македонската песен. Мечтата ми беше  да участвам в този фестивал и да пея песен написана от мен. Мотивът да напиша този текст е една българска девойка, дъщеря на наши приятели, която завърши политология в Пловдив, продължи образованието си в Холандия, сега работи в Германия в телевизия. Тя е изключително умна, интелигентна и борбена девойка, а работи в чужбина. От нея би станало достоен политик, а България има нужда от тези млади хора. Освен това всички сме наясно и виждаме напоследък колко голяма е емиграцията на млади хора в чужбина. С тази песен изразявам красотата, миналото и сегашна България. Нека това не звучи като политическо,  изразявам възхищение за родината ни и болка от това, което се случва в момента.     Р.П.-  Пожелавам Ви успех и късмет на този престижен фестивал! Ако трябва да кажете нещо на читателите  чрез електронния  сайт "ТроянЪт - Днес и Утре",  какво ще е?  А.И. -  СКЪПИ, ПРИЯТЕЛИ! УЧАСТВАМ В КОНКУРСА ЗА НОВА АВТОРСКА МАКЕДОНСКА ПЕСЕН "ПИРИН ФОЛК 2016". МОЖЕТЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ С SMS НА НОМЕР 2216 с първа дума ПИРИН и текст 1. ГЛАСУВАНЕТО Е ЗАПОЧНА ОТ  05. 08 2016 г. ЩЕ СЪМ ВИ БЕЗКРАЙНО ПРИЗНАТЕЛНА!!! Това гласуване е за награда на зрителя   Уважаеми читатели, да пожелаем успех и на Ани Ненова и Радко Петков  и Атанаска Иванова. ТЕ СА ОТ ТРОЯН. Нека си спомним мига, когато обявяваха наградата на публиката 2014 г. на младата Вергиния Борисова  от нашия град. И   ако искаме  отново да се гордеем като троянци  е необходимо много малко  -  да гласуваме за песента на Атанска Иванова  – „Чуйте, българи” муз. и текст: Атанаска Иванова; аранж.: Мирослав Стоянов И за другите ни участници  в самия ден на конкурса.   интервюто взе Руслана Попсавова "ТроянЪт - Днес и Утре" https://troyanat.blogspot.bg/



Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ruslana111
Категория: Новини
Прочетен: 794646
Постинги: 321
Коментари: 86
Гласове: 345
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031